15 Şubat 2010 Pazartesi

Hepimiz Eyşan’ız…!


Şaka yapmıyorum ben.Şimdi bazılarınız ay ne banalsin Ezel’i mi izliyorsun ?diyebilir.Evet izliyorum ve daha izlemeye başladığım ilk günden beri o dizide ki tek bir karakterim ben.Eyşan!


Hani bir çoğumuzda vardır bu huy ;bir kitap okurken yada bir film izlerken gözümüze bir karakter kestirir o oluveririz .Genelde hep başrolde ki iyi kadın ya da iyi adamdır O.İşte ben daha ilk bölümden Eyşan’dım.


Herkes nefret ediyor ondan,birçoklarının gözünde kötü kadın Eşyan.Binbir suratlı ne zaman ne yapacağı belli değil,üstelik güven de olmaz ona.


Oysa o bence dizide ki pek çok karakterden daha güçlü.Birileri için kötü olmayı başarmak inanın bana herkesin yapabileceği,her bünyenin taşıyabileceği bir yük değildir.Eyşan kız kardeşi için o en çok sevdiğine akıl almaz bir oyunla ihanet etti ama aslında asıl ihanet ettiği kendisinden başkası değildi.


Haklı mıydı ?Kesinlikle hayır.!Ama hayat bir kez herkesin yerine güçlü olmayı öğrettiyse size bekleyemezsiniz kaderinizi.Kader elbet tecelli edecektir bilirsiniz ama sanırsınız ki gücünüz yeter onu bile değiştirmeye.Sanırsınız ki bir zamanlar bıraktığınız gibi durup bekleyecektir her şey sizi.Oysa bir gün farkına varırsınız ki geriye tek kalan ömür boyu boynunuzda taşımaya mahkum olduğunuz yüktür .Bazen kendinizi bile inandıramazsınız aslında yaptıklarınızın tümünün bir iyilik uğruna olduğunu…


Ve beklersiniz artık,bir gün çıka gelsin de biri silsin size ait tüm doğru tüm yanlış her şeyi.Unuttursun unutamadığınız her ne varsa.Sevsin içinizde sakladığınız binbir yüzün her birini.


Ben o dizinin izlediğim ilk bölümünden beri Eyşan’ım.İçimde taşıdığım binbir yüzüm var benim de tıpkı onun gibi.Belki kendinize itiraf edemeseniz bile sizin de.Ben isimler bile verdim onlara ;Çağla var ,mantığımın sesi,Ada var hüzünlü,masum tarafım,Alev var en kadınsı yanım,Ayşe var ;evinin kadını,anaç tarafım…Ve Başak var hepsini birden bir bedene sığdırmış giden kişi,o benim…


Yüreğimin taa içiyle diliyorum.Ezel o en son bölümde Eyşan’ı affetsin diye.O affederse aşka inanacak tekrar bu yüreğim.


O affederse bileceğim bir yerlerde bir Ezel’in de beni affettiğini…

11 yorum:

Adsız dedi ki...

sevmeyi gerçekten bilen ve iyi, mantıklı olan insan bir sevdiğini yaşatırken diğerini öldürmez. sevdiği ile bir olup diğer sevdiği için çare arar.

bu anlamda eyşan' ın örnek alınacak bir yanı yok. Ömer' in hayatını bile bile yakmadı mı? dikkatini çekerim adamı katil konumuna soktu, hapishanede ömür çürütmesine sebep oldu. sen bu kadar kötü ne yaptın ki kendini eyşan karakteriyle özdeşleştiriyorsun?

ezel/ömer sonunda affederse büyüklüğü ile kalır sadece ama eyşan' ın küçüklüğü devam eder.

Başak BAŞOL dedi ki...

Adam,

Sanırım bütün erkekler Eyşana karşı!O bir tv dizisi ve dolayısyla tüm karakterler abartılı ama aynı zamanda sembol ettikleri şeylerde var.Hepinizin peşinden gittiği Ramiz Dayıda adam öldürmüyor mu sonuçta?Eyşan hata yapmış kendi hayatından vazgeçmiş bir kadını oynuyor sana eminim ekrandan yılan gibi görünüyor ama bana benmişim gibi görünüyor işte..

Sevgiyle Kal

Adsız dedi ki...

'hepinizin peşinden gittiği ramiz dayı' mı? ramiz dayı yı idol aldığımı kim söyledi ki? 'hepiniz' şeklinde cinsel bir kategori içine sokulmaktan imtina ederim. dizideki karakterler vs abartılı olabilir ama dizinin içindeki bütünsellik içinde bakıyoruz yorum yaparken öyle değil mi? bunun için de kendimce mantıki bir yorum yapıyorum.

geçen bir blogta daha yazmıştım. ramiz dayı, polat alemdar vb idollşetirilen karakterlerin değirmenlerinin suyu nereden geliyor diye sorgulamıyor insanlar. tıpkı mafya babalarını iyilik meleği gibi gören insanların yaptığı gibi.

bana sorarsan favori karakterin kim diye, ali derim. sanırım onu da oyunculuk performansından ötürü sevdim.


aslına bakarsan saftirik ömer karakterinden değil bir ramiz dayı binlercesi gelse bir ezel çıkaramaz. dizide bunun gibi çok salakça gelen şey var ama bir kere başladık izlemeye. :) sanat eleştirmeni rolüne de büründük bir kez. :)

öykü dedi ki...

Ben bu dızıyı hıc ızlıyemedım
yanı
elektrıkler kesıktı calısamadım örtmenım
o yuzden bişi dıyemıycem

Başak BAŞOL dedi ki...

Hmmm bir düşünelim bakalım;

Elektrikler kesikti çalışamadın haa?

İyi niyetten,güzel yüzden ve sıcak bir kalpten geçtin sen bu dersi...Hadi bakalım bir daha olmasın :)))

Sevgiyle Kal...

öykü dedi ki...

:) mcuk

sufi dedi ki...

Tüm karakterler muhteşem oynuyor.Eyşan'ın yerine başka birinin bu rolü üstlenebileceğini ise hiç sanmıyorum.Öyle bir babanın kızının aşkı tanıyor olması bile mucize bana göre.Ben de filmin sonunda Eyşan'ın Ezel tarafından affedilmesinden yanayım sevgilerimle.

Başak BAŞOL dedi ki...

Suficim,

Valla sonunda birini buldum...Seyrettiğimiz dizide olsa insanların kendi yaptıklarına bakmadan başkalarını eleştirmesi zoruma gidiyor..Herkesin içinde hem iyi hem kötü var hangisini seçeceğimizse bizim elimizde...

Sevgiyle Kal

Adsız dedi ki...

biz 'kendi yaptıklarına bakmadan başkalarını eşeltiren' güruha giriyoruz o zaman sana göre başak.

hem 'her şeye rağmen, her hataya, suça rağmen insanlar affedilmeli' anlayışını benimseiyor gibi konuşuyorsun hem de ' Herkesin içinde hem iyi hem kötü var hangisini seçeceğimizse bizim elimizde...' gibi bir cümle kullanarak kişilerin yaptıklarından sorumlu olduğunu veya sorumlu tutulması gerektiği gibi bir şey söylüyorsun.

ne demek istiyorsun?
o zaman hiçbir hatanın, suçun karşılığı verilmesin mi? (bireyler arasındaki ilişkiden bahsediyorum, devleti ilgilendiren yönüyle değil.)

eyşan, ali, cengiz hepsi ezel tarafından affedilebilir ve yukarıda dediğim gibi bu ömer in büyüklüğü olur sadece.

bahsi geçen olay ufak bir yalan, ufak bir can yakma vs değil ki, ' insanlar kendi yaptıklarına bakmadan başkalarını eleştirmesin' gibi özlü bir söz söyleyelim.

dünayda kaç tane insan böylesine kötü işlerle uğraşıyor?

Başak BAŞOL dedi ki...

Sevgili Adam,

Yazının sonunu sana anımsatma ihtiyacı içindeyim;'Ezel Eyşanı affederse bileceğim bir yerlerde bir Ezelde beni affedecek!'

Kusura bakma bu yazıda en çok suçladığım kişi kendimim.!Ben Eyşanım ,Eyşan kadarını değil ama benzerlerini hayatımın bir döneminde birilerine yaptım diyebilecek kadar da cesurum..

Üzerine başka söyleyecek söz yok sanırım.Bu konuda biraz hassasım.Lütfen artık kapatalım..

Not:Ben de Aliyi çok seviyorum aynı senin gibi.Çünkü o da insana benziyor aynı Eyşan gibi...

Sevgiyle Kal

Adsız dedi ki...

senin hayatınla ilgili tarafını bilemem ve beni ilgilendirmez. ben sadece dizi hakkındaki yorumuna nesnel bir yorum getirdim o kadar.

peki, kapansın.

SAYAÇ

Sitenizesayac.com